02 August 2012

Insyaallah...


    13 Ramadhan 1433 bersamaa 02/08/2012 - Semalam 12 Ramahdan  (01/08/2012) aku dikejutkan dengan satu panggilan dari teman baik sepejabat...Memaklumkan bahawa kami baru sahaja kehilangan seorang lagi teman sepejabat dalam nahas jalan raya yang telah meragut nyawanya sendiri, suami tercinta juga bayi dalam kandungannya...pemergian mereka begitu menyayat hati...terhimpit diantara 2 buah bas sekolah....Masyaallah...terkedu aku mendengar khabar itu... Apa yang boleh aku lakukan...? Ternyata aku makhluk kerdil yang tidak mampu berbuat apa-apa..apetah lagi untuk mengundurkan waktu...apa yang mampu aku lakukan hanya dapat berdoa agar roh kesemua arwah diletakkan ditempat yang beriman...dan...saat ini terlintas dipikran ini.!! Bagaimana pula nanti disaat aku menghadapi kematian...? Ya Allah..berat sungguh kepala untuk berfikir... Begitu terhadnya pemikiran manusia... Aku berharap andai saat itu akan tiba..biarlah aku dalam keadaan sedia..."Ya Allah..Yang Maha Pengasih Lagi Maha Mengasihani...Ku Pohon Kepadamu...untuk memberi aku peluang mencari cahaya kereda'anMu.."

No comments:

Post a Comment

Hi korang semua...
Suka tak dengan Blog Aleen ni..?
Suka..? Tidak..? Meh la tinggalkan komen..
Insyallah komen korang akan dilayan...
Terima kasih sebab lawat Blog Aleen..
Ada masa datang la lagi...SAYANG KAT U ALL...
mmmuuuuaaaaaahhhhhh...!!!!